קידום אתרים לסטראטפים ב2024 – המדריך שיחסוך לכם כסף ובלבול

קידום אתרים לסטארטאפים הוא תחום נרחב ביותר שיותר ויותר סטארטאפים וחברות נעות לכיוונו. כעיקרון, ישנם הבדלים גדולים בין סטארטאפ בתחילת דרכו שצריך תוכנית קידום ראשונית וזולה לבין סטארטאפ שנמצא בשלב הצמיחה וצריך את התנועה האורגנית ככלי להגדלת המכירות. במאמר זה אנסה להסביר על ההבדלים השונים ולתת מספר המלצות שיחסכו לכם הרפתקאות. אם יש שאלות מוזמנים לפנות אליי בלינקדאין (קישור בתחתית המאמר) או פה.

אז מה זה קידום אתרים ולמה (אם בכלל) הסטארטאפ שלכם צריך את זה?

כעיקרון קידום אתרים אורגני במנועי החיפוש (גוגל, בינג, יהאו וכו') הוא תהליך של התאמת מבנה קוד האתר למנועי החיפוש ברמה הטכנית. מעבר לזה, בתהליך קידום אורגני ישנו מרכיב נוסף של יצירת מאמרי תוכן שתומכים בתוכנית האסטרטגית של התנועה (הטראפיק) שאתם רוצים להביא לאתר. כלומר, ישנה חשיבה על המבנה הטכני ועל תוכנית התוכן במקביל. בנוסף לכך, נדבך נוסף הוא בניית סמכות בגוגל ואת זה עושים על ידי רכישת קישורים חיצוניים ומאמרי יח"ץ באתרים. קישורים אלו למעשה מאותתים לגוגל שהתוכן של האתר שלכם שווה אזכור. שלושת המרכיבים הללו הם הבסיס לכל תוכנית קידום אורגני. 

כפי שנוכחתם לדעת כל התהליכים הללו שווים זמן עבודה ותקציב לא קטן שמתפזר בין שעות עבודה על האתר, הנחיות תוכן או כתיבת תכנים ורכישת קישורים (קישור בודד יכול לעלות גם אלפי דולרים), תוכלו לקרוא על זה בשירות רכישת הקישורים שלנו. 

איך נכון לעשות קידום אתרים לסטארטאפים? הפתרון ההיברדי

בשנים האחרונות שמתי לב שלא מעט סטארטאפים וחברות זקוקות לפתרון מעט "אחר". כלומר, במקום יחסי עבודה במתכונת של סטארטאפ – חברת קידום כספק, סטארטאפים וחברות רבות זקוקים למעשה למעטפצ יותר רחבה הכוללת ייעוץ אסטרטגי בבניית האתר, תוכנית תוכן ואסטרגיה כללית. לכן, אנו מציעים מודל חדשני של Senior in House SEO במודל היברדי שעובד עם צוות השיווק שלכם כחלק מהצוות אבל עם הגמישות של ספק.

כמה עולה קידום אתרים לסטרטאפים?

כאמור, שיווק אורגני מצריך מספר תהליכים כדי באמת שתוכלו להגיע להצלחה באתר שלכם. העבודה הנדרשת מחברת הקידום הינה:

  • מחקר מילות מפתח ומחקר מתחרים פוטנציאליים
  • הגדרות קוד אתר ראשוניות
  • מחקר תוכן ובניית תוכנית רחבה של מאמרים והמבנה שלהם באתר
  • אופטימיזציה תמידית של האתר 
  • הבנה של מה לקוחות פוטנציאליים מחפשים ואילו שירותים או תכנים אפשר להציג להם כמענה לצרכים הללו
  • אופטימזצית תמונות
  • ניהול בלוג האתר 
  • רכישת קישורים וניהול תהליך outreach
  • דו"ח חודשי עם ביצועים ותוכנית חודשית 
  • דו"ח מתחרים כל כמה חודשים

שלל הפעולות הללו מתרגמות בסוף לטווח מחירים שנע בין 2500$ לחודש לעד 10000$ בחודש ( תלוי מי כותב את התכנים , איכות הקישורים וכו')

מה נכון לעשות אם רק התחלתם? תוכנית קידום SEO לסטארטאפים עם תקציב נמוך מאוד

אם אתם עדיין בגאראג' ואין לכם משקיעים ותקציב לשיווק ו ואתם בכל זאת רוצים לבנות את הנוכחית האורגנית שלכם בגוגל, אני ממליץ לכם לבצע פגישה חד פעמית עם מומחה קידום אתרים באנגלית או חברה לקידום אתרים שתעזור לכם לבנות תוכנית תוכן אותה תוכלו להשלים בעצמכם + הגדרות ראשוניות של האתר.  במסגרת התוכנית הזו תבצעו מחקר ראשוני של המתחרים מבחינת תנועה אורגנית, תמצאו הזדמנויות לביטויים מעניינים (באמצעות מחקר מילות מפתח) ותבינו את הזירה האורגנית בצורה נרחבת הרבה יותר.

בצורה זו יהיה לכם גם הגדרות ראשוניות נכונות מבחינת האתר וגם תוכנית תוכן (מאמרים) אותה תוכלו לכתוב בעצמכם וכך תתחילו לבנות את קידום האתר שלכם בכוחות עצמכם. אם אתם עדיין בשלב של בניית אתר, אולי תרצו לשלב ייעוץ או אפיון ראשוני של איש SEO שיוכל לעזור לכם ולמנוע טעויות בהמשך.

איך לקדם את הסטארטאפ שלכם לבד?
הכנתי לכם טבלה של השלבים שאתם צריכים לבצע במהלך קידום האתר כדי לתת לכם תמונה טובה יותר על הערך האמיתי שתוכלו לקבל מחברת הקידום או אם תחליטו לעשות בעצמכם.

שלבים / שירותיםאיך לעשות בעצמכםעזרה מחברת קידום אתרים
1. ניתוח מילות מפתחשימוש בכלי מחקר מילים מפתח בחינםניתוח מילים מפתח מקצועי ומתקדם
2. אופטימיזצית אתרעריכת תוכן, כותרות ותגי מטא באופן ידניייעוץ וביצוע אופטימיזציה פנימית מתקדם
3. יצירת תוכן איכותיכתיבת תוכן או שימוש בתוכן קייםיצירת תוכן איכותי, בלוגים ומאמרים
4. בניית קישוריםשימוש בשיטות של בניית קישורים / לרכוש מספקי קישוריםבניית קישורים איכותית ונכונה לאתר עם תמהיל אנקורים בריא
5. ניתוח מתחריםניסיון בהערכה ידנית של המתחריםניתוח מתחרים מקצועי ומעמיק
6. ניהול תוכן ובלוגפרסום תוכן ומאמרים בבלוגייעוץ וניהול תכנים, בלוגים ופרסום
7. ניתוח דוחות ושיפוריםבקרה עצמיתניתוח דוחות מתקדם, שיפורים ושיפוצים

בכל אופן, למתחילים וסטארטאפים בלי תקציב גבוה התוכנית היא פשוטה : הגדרות SEO בסיסיות נכונות (גוגל סרץ' קונסול, הגדרות אתר וכו') בנוסף לבניית תוכן תוכן ומבנה אתר בריא שאותם תוכלו לתעל לעבודה עצמית : כתיבת מאמרים ובניית סמכות. תוכלו לקרוא על התהליך מעט יותר בפירוט במאמר על קידום אתרים בארצות הברית

תמונה של עומר לוינסון
עומר לוינסון

מוזמנים להתייעץ איתי על כל פרויקט שיווק וקידום בארה"ב.

תפריט נגישות