כמו שכבר שמתם לב, הלקוחות הופכים לחכמים ומודעים יותר מיום ליום, בטח בשנת 2019 שבה הלקוח מוצף במודעות, יותר נכון, כ5,000 מודעות ביום, לכן שיטות שיווק נפוצות הופכות מיום ליום לחסרות תכלית כאשר אין מאחוריהן מחשבה או איזשהו תחכום.
אאוטבריין וטאבולה, פותרות עבור משווקי תוכן המון בעיות, וכל אחת מהן יצרה כלי שמאפשר למשווקי התוכן ולמפרסמים להגיע בצורה יותר טבעית ללקוח הקצה, בעזרת פרסום מודעות-כתבות טבעיות" Native Ads" , היתרון הגדול בשיטה הוא שהלקוח לא מייצר אנטי מוחלט למודעה שיווקית קלאסית, ורואה את המודעה כמוצר חדשותי. גם במידה והגולש יודע שמדובר בסוג של מודעה, אאוטבריין לא מאפשרת פרסום של תוכן נמוך או שיווקי "זבל", חשוב להם לשמור על רמת תוכן גבוהה וכך הם מוודאים את איכות התוכן והחוויה לגולש.הרבה פעמים, מקדמי אתרים בחו"ל משתמשים באווטבריין כדי לייצר לידים באופן מיידי ויודעים לתעל את הפלטורפמה ולייצר לידים עבור הלקוחות
אז למה אאוטבריין היא פלטורמה מדהימה למפרסמים?
אאוטבריין עוזרת למפרסמים להגיע לקהל רחב מאוד באמצעות תוכן איכותי , בפלטופרמה שמבוססת על PPC-Pay Per Click , כלומר תשלום רק על הקלקה ובאמצעותה להגדיל את התנועה לאתר או לבלוג ובכך ליצור קרקע פורייה ללידים, לקוחות ומכירות רבות.
הפלטופרמה הזאת מדהימה בכל קנה מידה, בעיקר בעידן בו פרסום בגוגל יקר מאוד, ומאפשרת ליצור קמפיינים רווחיים מאוד שלא ניתן ליצור בפלטופרמות אחרות כיום, תוך ביסוס המוניטין של העסק, עלייה בתנועה לאתר, והמרות רבות יותר באמצעות קמפיינים.
כמובן שהתוצר הנלווה של תנועה לאתר, תוכן איכותי ולינקים מהסוג של אאוטבריין הוא קידום במנועי החיפוש.
אז איך אאוטבריין עובד?
אוטבריין פיתחו אלגוריתם שמשלב אתרי תוכן נישתיים ואתרי תוכן גדולים מאוד ( בארץ תוכלו למצוא לדוגמה את Mako) שעובדים עם הפלטפורמה.
כאשר אתם לוחצים על כתבה מסויימת, לדוגמא שקשורה בכדורגל, אוטבריין ידע שאתם מתעניינים בתחום ויציע לכם כתבות ממפרסמים שקשורים לכדורגל כמו תיירות ספורט וכו', במידה והגולש מקליק על אחת הכתבות המוצעות, הוא עובר לאתר באופן מיידי.
בתהליך זה אתר התוכן שממנו הגיע הגולש מרוויח כסף, האתר המפרסם מרוויח לקוח פוטנציאלי והגולש מרוויח תוכן איכותי.
יתרונות מרכזיים של פרסום באאוטבריין:
ראשית,יתרון כלכלי-חשיפתי גדול, באמצעות אאוטבריין תוכלו להציג כתבה באתר גדול בעלות מינימאלית של כמה דולרים בודדים ביום. בנוסף, יש עוד מספר יתרונות מרכזיים, בין השאר:
- ניתן ל"טרגט" קהל מאוד ספציפי, במיוחד עם החידושים האחרונים בפלטופרמה שמאפשרים להגיע לקהל היעד האמיתי שלכם
- פי-פר-קליק, זאת אומרת שאתם משלמים רק על הביצועים של הקמפיין שלכם, אין צורך לשלם עבור "חשיפות"
- אאוטבריין "מרכיח" אתכם לייצר תוכן איכותי, ומדובר ביתרון משמעותי. תוכן איכותי מהווה יתרון ועוזר לכם להתקדם במנועי החיפוש, לייצר מוניטין ולבצע המרות בצורה טובה יותר.
- נוחו- אאוטבריין היא פלפטורמה מאוד נוחה לשימוש וקלה לתפעול
- מחירים- קמפיין אאוטבריין יכול להיות נמוך בעשרות אחוזים מכל קמפיין פייסבוק, גוגל או פלטורמה אחרת שאתם מכירים.
איזה בעיה קלאסית אאוטבריין פותרת?
כמו שכבר ציינתי, הלקוחות היום חשופים בממוצע ל5,000 תכנים שיווקים כל יום! הנתון הזה הוא הבסיס להבנה על הייחודיות של אאוטבריין וטאבולה, שמתפעלות פלטופרמה דומה. קודם כל, אאוטבריין מדלגת על "המחסום" השייוקי בכך שהגולש נכנס לאתר בעל ערך אינפורמטיבי אמיתי עבורו, לכן אחוזי ההצלחה של אאוטבריין במשיכת תנועה לאתרים גבוהה מאוד.
לאחר מכן, כאשר הגולש כבר נמצא באתר שעניין אותו(הוא לחץ עליו), מתקבעת אצלו תפיסה של אמינות ומוניטין שגדל כלפי האתר שהוא נמצא בו. הסיכוי להמיר גולש כזה הוא גבוה משמעותית בהשוואה לגולש אקראי שנופל על עמוד נחיתה.
אאוטבריין למעשה מורדת בפרסום והשיווק הקלאסי, ומציעה חלופה חדשנית ואיכותית למפרסמים.
איך לכתוב לאאוטבריין?
יש מספר כללי ברזל בכל הנוגע לפרסום באמצעות אאוטבריין. הכלל המנחה- תוכן איכותי. אאוטבריין לא תאשר "תוכן זבל" או תוכן שיווקי , לכן חשוב לכתוב מאמרים בעלי ערך לקוראים, בסגנון חדשותי ואינפורמטיבי. אל תבזבזו את זמנכם בכתיבת "7 סיבות לעבוד עם חברת XYZ", זה פשוט לא עובד באאוטבריין.
כמה טיפים שיעזרו לכם לכתוב לאוטבריין:
- סקרו את הבעיה והפתרונות , הציגו בעיה, פתרונות קיימים ופתרונות מומלצים- נסו לסקר את הנוש שאתם כותבים עליו מעין אובקטיבית ככל הניתן. רדו לרוזלוציות קטנות ונסו להיכנס לראש של הגולש שלכם.
- כותרת פצצה- בחרו כותרת מעניית ככל הניתן, אך גם נאמנה לאמת ולנושא. המטרה היא שהכותרת תיהיה הכי "מושכת" להקלקלה, אך שבאמת יהיה משהו משמעותי שעומד מאחורייה וקשור לכתבה. אתם לא רוצים שהגולש שלכם ירגיש שניסו "לעבוד"עליו בכתיבת כותרת לא קשורה לתוכן.
- 500-700 מילים- זה האורך המומלץ לדעתנו. חשוב לשמור על תוכן איכותי שמעביר מידע, לא למרוח בפרטים כדי ליצור מאמר ארוך אך גם לא להתקמצן. אורך קצר מידי עלול לשדר אי רצינות וכנראה לא יאושר, גם במידה ויאושר הוא לא יתן שום ערך לגולש שלכם ולכן בסופו של דבר לא ימיר בהצלחה את הגולשים ללקוחות.
- אל תנסו למכור- אם תנסו למכור, אתם תאבדו המון גולשים שבאמת יכולים להפוך ללקוחות. גולשים רוצים מידע רלוונטי, אף אחד לא מעוניין שילחצו אותו לקנות מוצר , ובטח שלא להרגיש כאילו המטרה היחידה של הטקסט היא למכור לו מוצר או שירות.
מה המחירים של קמפיין אאוטבריין?
תקציב של מפרסם בפלטופרמה הוא לפחות 12$ ליום, מחיר מגוחך לעומת כל מחיר שתמצאו עבור כתבת תוכן באתרים הגדולים שמתחילה ב10,000שקלים. עלות של כל הקלקה באאוטבריין נאה בין 0.5$ ל2$ לקליק( נתון לשינוי)
לסיכום,
קמפיין אאוטבריין יכול להיות מוצלח מאוד, בעיקר אם אתם יודעים לכתוב תוכן ממוקד, בעל ערך ומניע לפעולה שיתן תמורה לגולשים ובסופו של דבר גם לכם.