עמוד ה"אודות" שלכם אולי לא נראה חשוב לרבים ממכם, אבל בפועל הוא אחד העמודים שגולשים הכי הרבה מבקרים בו על מנת ללמוד על המותג והאתר שלכם. במדריך זה נסקור איך לכתוב בצורה הטובה ביותר את העמוד הזה, כדי שיהיה מעניין, ויעודד את הגולשים שלכם להפוך ללקוחות.
למה עמוד האודות קריטי וחשוב להצלחת האתר והעסק שלכם?
- מספר את הסיפור של העסק שלכם וגורם לגולשים להתחבר למוצר או השירות שלכם
- יכול להיות גורם קריטי בהחלטה האם לבחור בכם או במתחרים שלכם( לאיזה סיפור הגולש יותר מתחבר?)
- שולח תנועה איכותית לאתר שלכם לגולשים שמחפשים את שם המותג שלכם ישירות
- מגביר ברמה משמעותית את האמינות של העסק שלכם,אלמנט שהוכח מעל כל ספק שמגביר את נכונות הקנייה.
שלבים מקדימים – בוא נכיר את הגולשים שלכם.
למה בעצם הגולשים מבקרים את עמוד האודות?
בדרך כלל, גולשים יבקרו את עמוד האודות שלכם מכיוון שהם לקוחות מתעניינים במוצר או בשירות שאתם מספקים והם מחפשים אמינות , ובשפה קצת יותר פשוטה הם רוצים לדעת שיש להם עסק עם מקצועניים ושאתם הפתרון הטוב ביותר עבורם מכל האפשרויות השונות שיש להם.
לכן, הרכבנו מספר שאלות בסיסיות שיעזרו לכם להבין מה הגולשים בעצם מחפשים ורוצים לדעת בעמוד האודות שלכם:
- מה הופך את החברה שלכם לפתרון הטוב ביותר עבור השירות שהם זקוקים לו? למה אתם יותר טובים מהמתחרים?
- מה הסיפור המיוחד של החברה שלכם?
- מה מייחד את החברה או העסק שלכם?
- כמה זמן אתם פועלים בתחום?( אם אתם חדשים, תדעו איך לא להפוך את העובדה הזאת לנקודת תורפה שעלולה להבריח לקוחות)
- מה הערכים של החברה שלכם?
- מה הניסיון שלכם מבחינת פרוייקטים/מוצרים/שירות דומים למה שהלקוח מחפש?
- מי האנשים מאחוריי המוצר?
בכל עמוד אודות טוב יהיה מענה על השאלות הללו שישאיר את הגולש עם תחושת אמינות ורצון לעשות איתכם עסקים.
מי הקהל שלכם?
אחרי שהבנו מה השאלות שאתם רוצים לענות עליהן, חשוב לדעת מי הקהל שלכם ולהתאים את התוכן עבורו. לדוגמא, אם הקהל שלכם הן אמהות טריות שמחפשות מוצרי תינוקות חשוב שהשפה שלכם תיהיה קלילה ותגרום לגולשות להרגיש כאילו הן קונות מוצר מאמא שמבינה בדיוק את המצב שה נמצאות בו ולכן העסק שלכם הוא הפתרון הטוב ביותר עבורן.
אם הקהל של האתר שלכם מגוון מאוד , רצוי להכליל כמה שיותר משפטים ותוכן שעבור רוב האנשים יהיה נכון במידה כזאת או אחרת( כל מי שמגיע לעמוד הזה מתעניין במוצר שלכם, אז כבר יש לכולם מכנה משותף)
חשוב מאוד שתבינו מי הקהל שלכם לפני שאתם מתחילים לבנות את התוכן של העמוד.
בניית העמוד ותבנית מומלצת לעמוד אודות
אחרי שהבנתם מי הקהל שלכם ואילו שאלות אתם רוצים לענות עליהן בעמוד האודות , הגיע השלב המעשי של בניית התוכן ושילוב של טיפים מומלצים לעמוד אודות מנצח.
תבנית לעמוד אודות
יש הרבה תבניות לעמוד אודות שמסתובבות ברחבי הרשת,כמו זה של אוברלו,שופייפי ושלל רבים ודומים.
חשוב לציין שלפני שאני מציג את התבנית, כל היופי ובניית הייחוד בעמוד אודות הוא לא להשתמש בתבניות מוכנות ומשעממות, ובאמת לבות את הסיפור שלכם ולהעביר אותו ללקוח בצורה מיוחדת ומייחדת.
אם בכל זאת אתם רוצים להשתמש בתבנית, הנה סקיצה רעיונית:
- איך החברה הוקמה , על ידי מי ועל מנת לפתור איזה בעיה?
- זה מה שהוביל את החברה לפתח את הפתרון על ידי …(תיאור המסע בדרך לפתרון)
- איזה פתרונות כיום החברה מספקת ומי פרופיל הלקוחות?
- מה התוכניות והחזון לעתיד של החברה?
- אני אוהב להוסיף ביקורות טובות של לקוחות בתחית עמוד האודות.
טיפ חשוב מאוד!!!! ואפילו יותר חשוב ממאוד! רשמו בגוף ראשון את עמוד האודות שלכם. גוף ראשון יעיל פי כמה וכמה מגוף שלישי על מנת ליצור חיבור עם הגולשים שלכם ולהעביר את סיפור המוצר( אנחנו/אני ולא "החברה")
מספר רעיונות נוספים שאתם יכולים להוסיף לעמוד האודות על מנת להעשיר אותו ולייחד את העסק שלכם:
- מה המודל העסקי שלכם?
- מה ואיך אתם תורמים לקהילה?
- אזכור חלק מהמקומות שהופעתם בתקשורת(ולא, ידיעות רמת השרון זה לא "תקשורת")
- מספרים מעניינים שיוכלים לשפוך אור על הפעילות שלכם
- סרטוני תדמית קצרים וקולעים(60 שניות לכל היותר)
ולסיכום, אסיים עם מספר טיפים שיכולים לעזור לכם לכתוב את עמוד האודות שלכם בצורה הרבה יותר טובה ורווחית עבורכם:
- אל תיהיו משעממים, אם יש לכם כותרת יותר טובה מעמוד "אודות" השתמשו בה ( הסיפור שלנו, קצת עלינו וכו'..)
- השתמשו בתמונות מהמשרדים שלכם או בתמונות שאתם נמצאים תוך כדי עבודה
- "השוויצו" בפרסים שקיבלתם, מחמאות ועוד..
- תיהיו מדוייקים, השתמשו במספרים ועובדות – נתונים עובדים הרבה יותר טוב ממשפטים כללים( "אנחנו הכי טובים ומיוחדים" לא עובד יותר..)
- הכי חשוב , תיהיו מעניינים!!