איך למצוא אפיליאט (Affiliate) לחנות שלכם ולבנות תוכנית שירצו לשווק?

בשנים האחרונות יצא לי לעבוד עם המון יזמים מדהימים בתחום הSaas והEcom שנותנים בראש בארצות הברית. חלק מאותם יזמים הם כבר "ידועים" ובעלים של חברות ציבוריות וחלקם פשוט עושים כסף בשקט. לרוב, הם כבר מתפעלים סיסטמים שלמים ובעלי ידע נרחב בעולם הפרסום (SEO,PPC), האופרציה ואף המיסוי.

דווקא בגלל ההצלחה היחסית שלנו בעולם הנקודה עלייה אני רוצה לדבר הפתיעה אותי וממשיכה להפתיע אותי כל יום והיא חוסר הידע המטורף של יזמים רבים לגבי כל עולם האפילאציה (שיווק שותפים) מהצד של בעלי החנויות (Merchants). נכון, שיווק שותפים ממש לא חדש לנו וישראל היא מעצמה בצד אחד של התעשייה – החברות שמפרסמות מוצרים אחרים (Publishers) עם כמה חברות בולטות ביותר בתחום כמו Natural Intelligence ועוד רבות אבל מנגד בצד של בעלי העסקים (Merchants) נראה שהיזמים הישראלים נותרו מאחור.

עוד לא יצא לי לפגוש יזמים ישראלים שמנצלים עד תום (או בכלל) את נושא האפילאציה בעוד כמעט כל היזמים האמריקאים איתם אני עובד מבססים חלק מרכזי מהעסק שלהם על אפיק זה.

בשורה התחתונה, לעסקים שעובדים ויש להם סיסטמים מוכנים אפילאציה יכולה להיות שובר שיוויון ולהפוך לאפיק ההכנסה המרכזי של העסק.

ראיתי את זה בעסקים של מאות מיליוני דולרים.

לדוגמה, Noah Kegan הבעלים של Appsumo פעם חשף כי 70% מהרווחים לו בהתחלה הגיעו דרך משווקים במודל affiliate. תוכלו לשמוע אף יותר על כך בפודקאסט הזה.

https://podcasts.apple.com/al/podcast/how-appsumo-makes-8-figures-from-affiliate-marketing/id1187402810?i=1000499384290

דרך אגב, אם אתם יסודיים תוכלו להיכנס לדוחות כספיים של חברות כמו Red Ventures ואחרות ולראות כמה הן מרוויחות במודל הזה. יש סיכוי לא רע שתוכלו לראות את הנתונים גם בחברות מהצד של המרצנטס'.

למה כדאי לכם ?

מעבר לדברים הברורים שאפיק זה יכול לתת לכם (מכירות, שיווק מבוסס הצלחה וכו') בעיני הסיבה המרכזית היא שעם ההצעה הנכונה אתם יכולים להגיע לחברות ענק ולקשרים עסקיים שלא תוכלו להשיג בשום מקום אחר.

אני אסביר.

לא משנה באיזה אפיק פרסומי אתם משתמשים כרגע בין אם זה PPC,SEO משפיענים, אימייל מרקטינג וכו' וכו', אתם מוגבלים מבחינת תקציב. ברגע ששחקן רציני מארה"ב ייכנס לתחום אתם מנהלים מלחמה מול כסף גדול מאוד שלפעמים מגובה גם במשאבים ציבוריים ונכון להפסיד כסף בשביל נתח שוק.

אני עובד עם חברות אפליאט בארה"ב ורואה את המשאבים המטורפים שיש להם. עם הצעה נכונה אתם יכולים לקבל גישה לתקציבי פרסום, מדיה ויח"ץ ללא סיכון כספי עם שורה של הטבות נוספות מעבר לROI שהוא הפרמטר הכי חשוב שלכם:

  • לרוב החברות האלו ישתלטו על הנדל"ן האינטרנטי ברמת הביטויי מוניטין הקשורים למוצר שלכם , לדוגמה הם יפרסמו הרבה מאמרים בסגנון "Keyword review" מה שיאפשר לכם לסגור יותר עסקאות גם ללא הattribute שלהם. המוניטין שלכם יהיה צבוע באופן חיובי.
  • האינטרסים שלהם הוא המרה – הם פועלים בכל הגזרות בפול ווליום ועושים ניסוי ותהייה שאתם יכולים ללמוד ממנו לקמפיינים שלכם.
  • הם יכולים להפתיע אתכם ולפרסם במקומות שלא דמיינתם – לחברות האלה יש שתפים ענקיים ושליטה גדולה במרחב האינטרנטי, תוכלו להגיע למקומות שלא דמיינתם.

למי זה מומלץ?

כעיקרון כניסה לתחום מהצד של בעלי החנויות או הSaas מומלצת כמעט תמיד אבל אני חושב שנכון לכם לשקול את הכניסה רק לאחר שיש לכם עסק מבוסס שעובד כבר. האפליאציה היא מענה מעולה לScale אגריסיבי (אם בוחרים רשת נכונה או בונים תוכנית עצמאית בצורה נכונה) אבל חשוב שלא תבנו את העסק רק על האפיק הזה.

איך בונים תוכנית אפילייאט?

אתם צריכים לזכור שחברות האפלייאט מחפשות את ההצעה הטובה ביותר ולכן הן מסתכלות על הפרמטרים הבאים

  • הEPC – כמה בממוצע הן ירוויחו על קליק (גם אם אתם משלמים פר המרה זה ממוצע לכן אפשר לחשב)
  • הConversion rate – יחס המרה
  • חוקים מגבילים – האם אתם מאפשרים לפרסם על שם המותג, איזה אפיקים אתם לא מאפשרים (לדוגמה לא מאפשרים PPC)
  • ווליום – רשתות אפילאציה נותנות איזשהי אינדקציה על הווליום עסקאות – בודקים סקלביליות
  • הUpsell- האם אתם כוללים upsell ומשייכים אותו לאפלייאט ברמת ההמרה
  • הCookies Duration – משך הזמן שהם יוכלו לשייך את ההמרה אליהם
  • מה העמלה הממוצעת לCPA
  • הגבלות טריטורליות
  • היסטוריה של המותג ומחקר בסיסי עליכם
  • האם ישנם בונוסים מיוחדים
  • נפח חיפושים בקטגוריה שלכם
  • הצעות מתחרים
  • תשתית שיווקית שאתם מציעים (הרחבה בהמשך)
  • נכסים קיימים של המשווק (האם יש להם אתרים בתחום וכו')

וכמובן, מה סוג ההצעה שאתם מציעים (CPA,CPL,CPC).

לאחר שקלול של כל אלה

בהנחה שאתם יודעים את הCAC שלכם (Cost Per Acquistion) אתם אמורים לבנות הצעה שתיתן לכם ROI חיובי אבל שתיהיה סופר סופר אטרקטיבית למשווקים שיבחרו בכם.

בחירת פלטפורמה

לאחר שתעשו את המספרים בראש תצטרכו לבחור האם אתם הולכים על פלטפורמה קיימת כלומר רשת אפיליאט כמו CJ , Share a Sale וכו' או שאתם בונים ממשק עצמאי.

ברוב המקרים תרצו לבחור באחת מן הרשתות בגלל החשיפה הגדולה למשווקים ובשל העובדה שיהיה לכם קשה מאוד לגייס משווקים באופן ישיר. הטרייד אוף כאן הוא שהרשתות גובות איזשהי עמלה נוספת ממכם וגם לפעמים צריך לבנות מוניטין כדי להגיע למשווקים הטובים עם המזומנים. מכיוון שיש אינספור רשתות וכל אחת מתמחה בסקטורים אחרים, כדאי לכם להתייעץ עם איש מקצוע שיעזור לכם לנווט את הספינה למקום שבו המשווקים מהתעשייה שלכם באמת נמצאים.

אם אתם מותג מבוסס (לדוגמה SAAS גדול ציבורי שאני עובד איתו) עדיף לכם לבנות תוכנית עצמאית שתאפשר לכם מעקב מלא וממשק ישיר עם המשווקים שלכם. בכל אופן, מדובר בהשקעה גדולה שמתאימה למותגים בעולמות הSAAS בעיקר ופחות בתחום הEcom.

בניית תשתית למשווקים

בעולמות האפיליאט החברות הרציניות מספקות תשתית ענקית למשווקים החל מבאנרים, וובינרים, חומרי מרקטינג וכו'. אתם צריכים לספק תשתית טובה למשווקים שלכם ולהקל עליהם את העבודה. במסגרת זה כדאי להכין מראש:

  • חומרים גרפיים
  • באנרים
  • אימיילים מוכנים
  • קבוצת פייסבוק / קהילה
  • טיפים מקמפיינים שלכם

כמו כן, כאשר מגיעים לרף מסויים נהוג למנות Head Of Affiliate שהוא למעשה בקשר ישיר עם המשווקים וחברות השיווק שמשווקות את המוצרים שלכם.

בקרה וניטור תוצאות

כמו כל קמפיין שלכם, גם קמפיין האפליאציה שלכם צריך להניב ROI חיובי ולכן חשוב לנטר את הקמפיין באופן קבוע ולהבין האם ההצעה שלכם מגייסת משווקים והאם המשווקים מצליחים לשווק.

כמה מספרים שכדאי לכם לעקוב אחריהם:

  • כמה משווקים הצטרפו ומה הפרופיל שלהם (מתחילים או מתקדמים )
  • איזה ערוצים הם בחרו לשווק אתכם ( לרוב משווקים רציניים ישיקעו יותר כסף בSEO,PPC בעוד כאלו שסתם ינסו את המזל יעלו לדוגמה ביקורות בReddit)
  • איזה מוצרים הם משווקים והאם יש שוני באחוזי סגירה

כל התהליך הזה הוא עבודה שחשוב לבצע ברמה חודשית ובמעקב צמוד.

שלבים הבאים

אם אתם במשחק כבר תקופה אני ממליץ לכם לעשות מחקר עצמאי ולראות האם אתם מגיעים למקומות הרלוונטיים. אם אתם חברת SAAS או Ecom שזקוקה לייעוץ ועזרה בתחום, אשמח לשוחח ולתת לכם ערך. ברוב המקרים רק אפנה אתכם למקורות הנכונים:)

שאלות של מתחילים על התחום

אז מה זה אפיליאציה (שיווק שותפים) – Affiliate?

כעיקרון, מאוד פשוט. בעברית, "אפילאציה" (Affiliate) מתייחסת לשיווק שותפים. שיווק שותפים הוא מודל עסקי בו אדם או עסק (המכונה שותף) מקבל עמלה על מכירות או פעולות אחרות של לקוחות שהופנו אליו על ידי חברה אחרת (המכונה מפרסם).

במודל זה, השותף מפרסם את מוצרי או שירותי המפרסם באתר האינטרנט שלו, ברשתות החברתיות, או באמצעים אחרים. כאשר לקוח מבצע רכישה או פעולה אחרת באמצעות קישור שסופק על ידי השותף, השותף מקבל עמלה מהמפרסם.

בקיצור, אפילאציה מאפשרת לכם ( בעלי העסקים) להתחבר למשווקים במודל של "הצלחה בלבד" עם תגמול פר ליד (CPL) או פר רכישה (CPA).

Picture of עומר לוינסון
עומר לוינסון

מוזמנים להתייעץ איתי על כל פרויקט שיווק וקידום בארה"ב.

תפריט נגישות